Com entenem la diversitat.

 

Hi ha tot tipus de diversitats: culturals, d'estils cognitius i ritmes d'aprenentatge diferents, situació social, interessos...

Ens podem trobar amb infants que aprenen molt ràpid, altres més lents, altres amb dificultats, així com també hi pot haver infants amb amb algunes discapacitats sensorials, emocionals, físiques, cognitives... Tots som diversos, la diversitat és intrínseca en l'ésser humà.

 

Som molt conscients de la diversitat i la valorem com una oportunitat d'aprenentatge i enriquiment per a tots.

 

Seguim el model de l'escola comprensiva, que busca oferir les mateixes possibilitats a tots els seus alumnes, acceptant que aquests són diferents ja que cadascú té unes capacitats, necessitats, interessos, motivacions, etc., determinats, però també que tots els infants, siguin quines siguin les seves característiques, tenen dret i capacitat per aprendre.

 

Dintre del marc legal, prendrem com a referència l'article 12 del Decret 101/2010, de 3 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments del primer cicle de l'educació infantil, on explica els aspectes a tenir en compte sobre l'atenció a la diversitat i com s'han de reflectir en el PEC del centre a través de les mesure que prendrà el centre per oferir una bona resposta a les diferents necessitats dels infants.

 

Volem realitzar una intervenció inclusiva i integradora, que permeti assolir dos grans objectius de l'educació infantil:

 

  • Potenciar i afavorir el desenvolupament màxim de les capacitats, respectant la diversitat i les possibilitats dels nens i nenes.
  • Compensar les desigualtats socials i culturals quan els infants són molt petits i ajudar a prevenir possibles dificultats posteriors al llarg de l'escolaritat obligatòria i la vida adulta.

És doncs, una de les nostres prioritats, oferir un ambient enriquidor en experiències que faciliti l'assoliment d'aquests objectius.